tisdag 31 januari 2012

+ och p-piller

Igår var det måndag och vågen visade +0.5kg...
Ingen överraskning där inte... Då lingon veckan kom knackandes på dörren i söndags.

Jag har nu räknat ut att nästa lingon period kommer mitt under vår kommande sol och bad semester i Gran Canaria..
Mindre roligt!!!
Så det fick bli ett samtal till kvinnohälsovården i går och boka tid för p-piller.

Eller rätta sagt så blir det nog P-ring istället..
Jag hade p-ring de första månaderna jag och Henke blev ihop.... Och de va kanon smidiga!!

Skönt att slippa ta piller varje dag!!
För jag är världs sämst på att komma ihåg att ta mina dagliga piller som jag egentligen borde ta VARJE dag.
*skäms*



Pöss pöss

- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

  1. Du är så OTROLIGT vacker vännen!!
    <3
    Och du!!! DU får INTE glömma och ta dina tabletter VARJE dag!!!
    De är jätte viktiga nu när du är opererad.

    Puss på kinden/ NELLAN

    SvaraRadera
    Svar
    1. <3 tack gumman!! *rodnar*
      Ja jag vet.... Måste skärpa mig när det gäller min medicin.
      Pöss

      Radera
  2. Jag kör också med p-ring sedan några månader tillbaka och tycker att det funkar hur bra som helst!
    Att komma ihåg att ta p-piller som småbarnsförälder går helt enkelt inte ihop så virrig som man är ;)

    Jag har en sms-tjänst som 1 gång i månaden säger till när jag ska ta ut ringen och när jag ska stoppa in en ny. :)

    SvaraRadera
  3. Ja visst är de smidiga.... :-)
    Jag tyckte de var toppen då jag använde dom.
    Vilket märke använder du?
    Jag hade Novaring....

    SvaraRadera

Kilallen