torsdag 21 oktober 2010

15 november

De ringde ifrån Eksjö tidigt i morse..... Op-tiden är bokad!!
Måndagen den 15 november är det dax.....så lite mer än 3 veckor är det kvar.
Så idag började jag med flytande kost..
Och med flytande kost menas det att jag endast får äta/dricka LCHF shakes eller soppor... som ex. Nutrilett, Allevó.
Jag måste snabbt gå ner i vikt inför operationen för att minska fettet runt och i levern....
Levern är hos oss tjockisar späckad med fett och det gör den skör och väldigt känslig för berörning.... den kan börja blöda väldigt lätt, och som kan leda till att man förblöder. Där av är det viktigt med en snabb viktnedgång innan en sådan här operation.

Kirurgen vill att jag ska gå ner ca 10kg till op-dagen.
Det kommer bli kämpigt... men jag kommer att ta hjälp utav vattengympa och motioncykeln här hemma.
Har även köpt Thera-band som jag kommer träna med varje dag ....
Men självklar är jag nervös att jag inte kommer lyckas... =0S

Själva operationen är jag inte ett dugg nervös för.... iallafall inte än. Men det kommer väl det oxå! =0)
Jag är 100% säker på att den här operationen är det bästa alternativet för mig och ett hälsosammare liv...

Det här måste ju firas och vad är inte bättre med en tävling om ett kanon bra pris!!
Jag har fått äran ifrån ett Danskt företag att tävla ut ett presentkort på 300kr.
Men mer än så får ni inte veta idag... utan tävlingen kommer komma upp på bloggen i morgon och kommer att pågå tills nästa fredag.

Puss på er alla som följer mig och stöttar mig under den här resan. Ni är guld värda!!!

/ 

4 kommentarer:

  1. oh vad roligt! det är snart :D
    ska bli kul att följa resan nu!

    SvaraRadera
  2. Stort lycka till Selena!!!! Tycker att du e strong som fixar detta!!!! kramar

    SvaraRadera
  3. Gud va kul för dig! Ska bli kul att följa dig o din resa. :)
    Trevlig helg!
    Kram M

    SvaraRadera
  4. haha! tack ska du ha :) man delar ju med sig så gott man kan liksom!

    SvaraRadera

Kilallen